torsdag 8. mars 2012

En økologisk drømmehage!

Jeg elsker å jobbe i hagen min. Grave, luke og putle på for meg selv gir meg ro i sjelen!
I dag har vi sett etter inspirasjon til vår nye kjøkkenhage. Området vi skal grave opp er stygt. Altså, jeg mener det er en skam at det ser slik ut som det gjør. Når vi flyttet inn var det seks bilvrak på tomten, en gammel gravemaskin, (som snart virker igjen), en campingvogn står plassert på skrå, og søppel er gravd ned i hauger, eller i jorden. Gresset er selvsagt vokst over det meste, og marken har ikke blitt ordentlig slått siden sauene beitet for mange år siden. Men, jeg skjønner også at det blir slik når gården har vært drevet av familien, en liten stund av den ene og en liten stund av den andre, samt at mange har sett på det som en oppbevaringsplass også inkludert oss. Men, når flere garder i bygda gjør det samme, og det ligger ting over alt, syns jeg det er stygt!

Vi har fått ryddet en hel del, og kommer også til å fortsette med det. Det er enda litt tidlig til å begynne å grave i jorden, det var nemlig frost i dag tidlig. Men, jeg kan begynne å planlegge hvordan jeg vil ha det. En ting jeg må huske på er at hjortene beiter på marken vår om natten, og det er observert hjort akkurat der jeg ønsker å lage hage flere ganger. Det betyr at jeg må ha relativt høye gjerder for å hindre dem i å spise opp godsakene mine.






Jeg gleder meg til å begynne!


En varm helseklem fra
Herbolina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar