fredag 23. mars 2012

Starter helgen med utrenselseskur!

Ok!
Jeg vet det absolutt er en dårlig ide å starte en utrenselseskur på en fredag, men nå passet det sånn her. Jeg startet i går kveld, med Flor Essence i lunkent/varmt vann med tart cherry i.  Jeg begynte på begynnerdosen i går, og skal øke denne hver kveld til hoveddosen som er femti milliliter. Min samboer skal prøve seg på MTD detox kuren, den innebærer at man skal drikke 1,5 liter med vann hver dag i 20 dager, og for meg som jobber 6 timer alene på jobb uten toalett blir det ørlite vanskelig.
På morgenen tar jeg som vanlig spirulina og chlorella, men denne dosen har jeg redusert litt, på grunn av at min samboer skal være med å ta dette også. Det betyr at jeg vil jobbe opp en dagsdose igjen, sammen med han. Jeg merker ikke at jeg har tatt mindre i dag enn ellers.
På kostholdsfronten skal jeg kutte ut alt av ferdigmat og "godterier" som det har blitt litt for mye av i det siste. Når kroppen er så innstilt på å få godt i halv 8 tiden at den lager søtsug uansett hvor mye/lite raske/trege karbohydrater/fett/protein jeg har spist før blir det litt feil.
Så i dag ble det smoothie til frokost, med jorbær, pære, spinat, hampprotein og udo`s choice. Alle i familien likte den, men jeg syns den nok godt kunne hatt litt vaniljesmak i seg eller lignende.
På jobb i dag har jeg spist frukt og bær i hele dag! Bringebær, jordbær, druer og eple. Jeg har også drukket eplejuice med bio-stabilizer i, som skal stabilisere blodsukkeret.
Til middag om en liten stund har jeg paprika, agurk, tomat (men jeg har glemt salaten - spinat) spirer i mange forskjellige varianter, og noriruller med avokadomos (most med gaffel, tilsatt ørlite hampmel), agurk, tomat, sesamfrø. Noriruller er nydelig godt! Jeg har også hjemmelaget rå sauerkraut (surkål).
Jeg håper så inderlig at jeg klarer å overvinne fristelsene på jobb i kveld, og at jeg unngår sjokoladesuget. Selv om sjokoladene jeg har her er sukkerfrie inneholder de maltitol. Det vil jeg ikke ha, og "heldigvis" reagerer jeg på det.

Planen min er å holde måltidene så rå som mulig. Men, jeg skal føye meg for min samboer og mine barn liker ikke at alt blir rått. Derfor har vi planer om at middagen skal bestå av salat med hvit kjøtt, eventuelt fisk.

Planen med utrensen er å få mer energi og klarhet i hodet. Samtidig ønsker jeg også å bruke dette til å endre kostholdet vårt til det bedre igjen, da dette har sklidd ut veldig i vinter.

Q: Har du prøvd en utrenselseskur? Var du fornøyd?

En varm helseklem fra
Herbolina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar