fredag 17. februar 2012

Handleguide Iherb.com

OBS! Er du ny på iherb.com får du fram til 29.februar 8$ i rabatt hvis du bruker min kode: USE406!

Jeg vet at mange syns det er forvirrende å handle på iherb.com. Jeg syns flere bør ha mulighet til å bestille billige produkter derfor har jeg laget en liten handleguide til hvordan du kan gjøre det enklere for deg å finne fram. Det første du trenger å gjøre er å gå til hjemmesiden til iherb.com - den ser slik ut:


Hvis du vet hva du skal ha, kan du søke etter det. Det gjorde jeg når jeg skulle lage en post om sheasmør. Da søkte jeg rett og slett etter shea i søkefeltet.


 Jeg skrev videre butter, slik at det sto shea butter i søkelinjen og trykket enter.
Da kom jeg til en side med mange forskjellige produkter å velge mellom.


Som dere ser kommer det opp mange sider med produkter. Det vises ni produkter per side, men du kan bla deg bakover i listene ved å trykke next, eller det sideantallet du ønsker. Du kan også velge fra rullegardinen rett ovenfor der du velger sideantall om du ønsker å få de sortert fra billigst til dyr, lettest til tung, nyest til gammel, alfabetisk, mestselgende, høyest anbefalt, på tilbud, og omvendt. Veldig greit om du leter etter en liten ting, eller en billig ting etc.
Sheakremen jeg ville ha lå på første side, som nr 2 produkt. Det betyr at det er det produktet som selger nest best av shea produkter i butikken. Jeg går inn på produktet og får opp en side som ser slik ut:



 Først er det litt info om hva produktet heter, hva det koster, og ikke minst hvor mye rabatter du får hvis du kjøper flere. På den gule knappen kan du legge det i handlekurven din, og på knappen ved siden av kan du legge det i ønskelisten din. Du må da være logget inn. Hvis produktet er utsolgt får du opp en knapp du kan trykke på for å bli informert når dette kommer på lager.
Under dette finner du en rad med ca tre produkter som andre som også har kjøpt denne sheakremen har kjøpt. Disse vil kunne varierer fra hver gang du sjekker.
På nederste bildet ser du tre fliker du kan gå på. Første fliken er omtale og bruk av produktet fra leverandørens side. Andre fliken er produktomtaler som kunder har lagt inn, og tredje fliken er der du selv kan legge inn omtale av dette produktet.
Helt nedert har du også en liten rems med produkter andre har sett på.

Når du legger produktet i kurven kommer du til denne siden:
Hvis du skal ha mer, gjør du hele prossesen om igjen med et nytt søkeord etc. Hvis du bare skal ha dette produktet trykker du videre til Edit Cart og Checout

Det er her, i det nye vinduet at du kan trykke inn hvor mange du vil ha etc. Der hvor jeg har markert med rød ring kan du også trykke inn referansekode hvis du har fått det. På den måten sparer du 5$, altså ca 30kr på din første bestilling. Min kode er USE406, du står fritt til å bruke den om du har lyst til det. Trykk deg videre på den gule knappen når du er klar.
Her kan du registerere deg som kunde i høyre side i bildet. Tast inn e-post x2 og passord x2. Har du handlet på iherb.com tidligere kan du nå logge inn i venstre side i bildet

Fyll inn info om adressen din. Trykk også ja på at dette er din billing adress, som da mener regnings adresse. Det har lite å si for oss, for vi må betale pakkene på forhånd, men det gjør slik at du slipper å trykke det inn på nytt ;) Ang postnr og stat etc, så velger jeg postnr på zip, fylket mitt på state, og poststed på City.




 I neste felt kan du velge fraktmetode. Jeg velger nesten alltid International airmail fordi dette er billigere for meg. Pakken kommer da også rett på postkontoret. Jeg har opplevd å måtte hente pakker (flere ganger) som kommer med DHL - international fordi jeg ikke var hjemme akkurat når sjåføren var der med produktene mine. Men, skal jeg ha noe tyngre enn de 1,8kg som er grensen på International airmail velger jeg selvsagt DHL. International airmail ligger på 6$ nå, noe som tilsvarer 30 nok.



På payment må du trykke inn kortnr som er det lange nummeret på framsiden av kortet. Utløpsdato som ofte er 05/13 eller lignende. Du må skrive inn fult navn, akkurat slik det står i kortet ditt. Og de tre siste nummerne i det 6-7 sifrede tallet som står i samme feltet som signaturen din.  Dette er eneste måte for oss å betale varer på.

Går du videre da, får du opp en side med varer du har bestilt, antall, adressen din, informasjon om tilbud du har fått etc. Helt nederst til høyre er det også en gul boks med mulighet til å huke av om du ikke ønsker å få mail om et par uker der du bes vurdere produktene du nå bestiller. Det er opp til deg om du vurderer de eller ikke, men husk på at hvis du skriver hva du mener om produkter vil det hjelpe andre som lurer på om de skal kjøpe det eller ikke. Til slutt trykker du knappen som står Place order på, og bestillingen din er sendt. Du får da en kvitering på at bestillingen din er sendt, samt at du også får en kvitering på mail.

Vanligvis tar det fra 8 - 10 dager hvis du velger international airmail frakten, og 3-4 dager ved DHL.

Adressen til hovedsiden er: www.iherb.com, og min kode er USE406 som vil gi deg 5$ i rabatt på ditt første kjøp.


En varm helseklem fra
Herbolina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar