fredag 24. februar 2012

Lag din egen deodorant!

I går skrev jeg om hvorfor jeg velger naturlige produkter, og i dag vil jeg dele en oppskrift på en deodorant du kan lage hjemme selv. Den er laget av enkle råvarer, og virker veldig effektivt! I en liten periode når du begynner å bruke denne deodoranten, vil kroppen rense seg ut mtp avfallstoffer.På den måten vil du kunne lukte litt ekstra i en liten periode, men denne deodoranten døyver også det.

Du trenger:
Du gjør:
Smelt sheasmør og kokosolje i vannbad, eller i mikroen. Rør rundt kontinuerlig. Ha i Baking soda (som ikke er det samme som bakepulver) og Arrowroot og rør godt til klumpene forsvinner. Har du ikke Arrowroot pulver, tilsetter du heller mer bakepulver. Tilsett et par dråper eteriske oljer hvis du ønsker det. Husk her at du kan bruke eteriske oljer som lukter godt, har god effekt eller som dreper bakterier.
Ha det i en glassboks e.l Når jeg lagde det hadde jeg en tom vaniljesukker boks fra en gang for lenge siden. Jeg vasket den, og hadde deodoranten i denne. Jeg satt den i kjøleskap over natten, men det er ikke nødvendig å oppbevare den i kjøleskapet, bare pass på at den ikke er i nærheten av varme, da den kan smelte lett.Det var veldig enkelt å få ut igjen deodoranten fra boksen.
Du kan også, hvis du har, bruke en gammel brukt deodorantboks.



Hvis du følger lenkene over her, vil du komme til det produktet jeg brukte fra iherb.com. Hvis du er usikker på å handle fra iherb.com kan du bruke min guide som ligger her. 
Husk! Fram til 29.februar får du 8$ i rabatt fra iherb.com ved første kjøpet, hvis du bruker min kode. Det tilsvarer nesten femti kroner, mot 30 man fikk før! Min kode er USE406. Den går også direkte inn hvis du trykker på lenkene over.

Vil du prøve å lage deodorant?

En varm helseklem fra
Herbolina

PS, dette inlegget er med i fokusbloggere hos Lirosa på Litt sunnere. Bli med du også vel? 

3 kommentarer:

  1. Så flott at du vil være med på litt sunnere fokus. Håper også at fler har lyst til å være med slik at vi alle kan inspirere hverandre. Strålende flott søndag ønskes:-)

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Hei
    Kan man bruke natrum istedet for baking soda? Har hørt en annen oppskrift som har 3 ss kokos olje og 2 ss natrum. Dette blir da en flytende variant av deo som må smøres på (om den ikke oppbevares kjølig)

    SvarSlett