søndag 26. februar 2012

Så frøene til hagen nå!

Jeg er en hagefanatiker, og har i år planer om å grave opp store deler av hagen for å lage åker. Jeg skal ha urtehage og kjøkkenhage, og håper også å få plantet et par bærbusker og kanskje noen frukttrær. Hagen vi bor ved nå kommer vi uansett til å nyte av i mange år, og også andre i familien kan få nytte av det jeg gjør nå, så det er litt gøy.

Mange av frøene skal forspires inne. Og jeg burde nok begynt for en stund siden på noen av dem også, men i dag har jeg altså tid. På den andre side så vet jeg ikke hvor frøene mine er oppbevart, da jeg pakket dem fint ned når vi flyttet i høst, og jeg har ikke sett dem siden. Jeg må derfor gå igjennom kjelleren nå, for å se om jeg kan finne dem. Det skulle vært gjort for lenge siden, men jeg har ikke hatt tid. I dag er den dagen jeg tar meg tid!

Dette er skrevet som et tips til deg! Hvis du har lyst å dyrke dine egne grønnsaker eller lignende er det virkelig tiden for å begynne nå! Du kan alltids kjøpe ferdig spiret når det blir varmere i været, men du er da ikke garantert at det blir økologisk hvis det er viktig for deg. For meg er det veldig viktig, og jeg prøver å unngå i det lengste konvesjonell dyrket mat. Så selv om det er frost ute nå, er det rett tid. '

God søndag alle sammen!















En varm helseklem fra
Herbolina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar