søndag 12. februar 2012

Min egen utfordring!

Tidligere (les: i fjor) var jeg på trening ca 5 ganger i uken. Det var så deilig og energigivende! Så fikk jeg jobb i slutten av året, som i tillegg økte raskt til en 100% stilling i desember. Og siden den gang har jeg vært på trening to ganger! Jeg har trent litt hjemme, men jeg savner så sårt å trene. Framgangen jeg har hatt i knebøy og benkpress er nok totalt gått tilbake til utgangspunktet. Jeg husker for et år siden, da jeg måtte ha hjelp i benkpress når jeg prøvde meg på bare stangen. Sakte men sikkert økte det i løpet av våren og sommeren, og i høst kunne jeg endelig trene alene med fem kg på hver side. Det er ikke en rask framgang, men når jeg i tillegg har hatt fokus på å trene hele kroppen, og ikke bare en eller to muskelgrupper syns jeg det er flott, og ikke minst imponerende.

Nå i år har jeg gått opp i vekt, og selv om jeg ikke er overvektig ønsker jeg å gjøre noe med tilfellet. Min samboer er også med meg, som moralsk støtte. Eller, vent.. Det er faktisk omvendt her. Han skal ha magesekkopperasjon i mars, og er faktisk den av oss som er overvektig. Opperasjonen er hans valg, og jeg ønsker ikke å blande meg inn i det, men samtidig ser jeg også effekten av å trene seg opp før en opperasjon.

Så, i morgen begynner vi. Jepp, kl 06.00 er det opp på jogge/gåtur. Jeg er spent på hvor mye gåtur det egentlig blir, da det er is på veien og vi bare har ett par brodder. Men, det skader ikke å prøve seg. Etter gåturen er det hjem igjen for frokost og å gjøre oss klare. Så klokken 8 er det trening på treningssenteret. Det er i hvertfall den vanlige dagsplanen. Morgendagen kan se litt anderledes ut, da vi mest sansynlig må i møte med barnehagen, samt at jeg burde begynt litt tidligere på jobb. Mest sannsynlig kan det se ut til at jeg bare blir med på treningssenteret om morningen tirsdag, onsdag og fredag. (samt også lørdag) Uansett har vi også mulighet til å trene på ettermiddagen, samt at jeg kan bruke opplegget på bodyrock.tv - Det er forresten en veldig flott side, om man ser bort i fra silikonpuppene og kroppsfokuset.

Kostholdet skal vi også gjøre noe med. Jeg har skrevet ukeplan på middag, variert og godt med lite raske karbohydrater og mest fokus på proteiner. Frokost blir nok havregrøt med hampprotein og udos choice, eventuelt smoothie, og lunch er salat med protein til meg, mens guttungen på skolen har bedt om brød med pålegg. Han får glutenfritt og lavkarbo brød eller knekkebrød.

Jeg ønsker også å kjøre på med en utrens, og tenker å teste Flor-essence nå. Noen som har prøvd den før? 

Trener du?

En varm helseklem fra
Herbolina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar