onsdag 8. februar 2012

Min favoritt nattkrem til tørr hud

Jeg har tørr hud, som blir forverret om vinteren. Jeg tar selvsagt tilskudd av omega3, men huden er det siste organet som tar til seg omega3, så jeg tar kanskje for lite. Uansett, jeg har funnet fram til at jeg må ha en fet nattkrem for å behandle fuktighetstapet i huden. Jeg har prøvd mange hudkremer, gjennom jobben, kurs etc, men denne gang har jeg faktisk falt tilbake på et produkt jeg har brukt for mange år siden, men fra en annen leverandør denne gang. Sheasmør er feit, virkelig feit. Det gir godt med næring i tillegg til å gi fuktighet, og det gir en glød til huden. Sheasmør leger sprukken hud, og har en bettenelsesdempende effekt. Og når jeg i tillegg kan bruke samme krem på min sønn med atopisk eksem for å få huden hans mer rolig så er det et stort pluss.

Jeg anbefaler sheasmør på det varmeste, om det er til tørr hud, tørre neglebånd, tørre føtter, sprukne albuer, eksem og kløe, psoriasis, forebygging av strekkmerker etc.

Jeg kjøper mitt sheasmør ifra iherb.com til ca 42kr for 200ml, men du kan også få tak i det i helsekostbutikker til ca 200kr. Det jeg kjøper fra iherb.com er uten tilsatt lukt, men du kan tilsette eteriske oljer selv om du ønsker en annen lukt. Prøv lavendel som også roer ned, eller rose som bygger opp huden.

En varm helseklem fra
Herbolina

1 kommentar:

  1. Jeg har slitt med spukket, tørr og fæl hud i åresvis. Men etetr at jeg begynte med Sonett sin håndsåpe og uraffinert sheasmør (jeg bruker Grønn Såpe sin, litt dyr, men verdt pengene!) har huden min virkelig gått gjennom en "total makeover". Huden min er silkemyk og ikke tegn til tørr - selv i vinterkulden! Bruker den til tørre barnekinn også! :)

    SvarSlett