søndag 19. februar 2012

Snøstorm gir rolige søndager

I dag har det vært snøstorm utenfor, og veldig kaldt. Derfor fant jeg og ungene ut at vi skulle starte dagen i sengen. Min eldste sønn er en racer på å steke vafler, så han hadde lyst å lage frokost i dag. Vi bruker alternativt mel, som mandelmel og ørlite kikertmel, samt litt tilsetning med fiberhusk for å få dem saftigere. Siden vi ikke hadde melkeerstatninger i hus i dag, ble det vanlig melk i dem. De var nydelig god med litt rørte blåbær, søtet med xylitol.

Etter frokost fikk ungene se på film, og jeg lå framdeles i sengen og leste bøker. Den O store og viktige Vitaminrevulosjonen står på menyen for tiden, og denne er så omfattende at jeg må lese den stykkevis og delt for å få med meg alt. Innimellom leste jeg Ani Phyo`s raw food kitchen. En nydelig bok om rawfood.

Vi har hatt en veldig stille og rolig søndag, med dessert til frokost, frokost til lunch etc.Har fått ryddet en del hjemme, og slappet av. Jeg syns det er viktig med slike dager også, for de dagene der vi ikke har tid til å puste kommer så alt for ofte.

Vi fikk oss også en tur ut. Men, snøen som har falt det siste døgnet var ikke kramt nok til å lage snømann, og ungene syns det var for kaldt på hendene til å lage hytte. Jeg var veldig enig med dem, så vi tok en tur ned til sjøen for å se hvordan det sto til på fjordene. 

Hva har du gjort denne søndagen? Passer du på at noen kvelder er rolige, for å redusere mengden stress i hverdagen?

En varm helseklem fra
Herbolina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar