søndag 12. februar 2012

Hva jeg må prøve i år?

Har laget en liten oversikt over ting jeg har lyst å prøve i år.
Kommer til å legge til ting hvis jeg kommer på det, og ikke minst lenke til det hvis jeg prøver det og velger å skrive om det. Dette kommer utenom hagen og det jeg ønsker å dyrke der.

Plukke bjørkeblader
Tappe bjørkesaft (før bladene har blitt store)
Lage bjørkesirup
Plukke og tørke brennesle
Lage surkål på brennesle og kål
Lage salat av brennesle, løvetann og skvallerkål
Plukke tang og bruke den i maten
Se om vi kan plukke blåskjell
Fiske masse!
Plukke rogn (på høsten) og lage syltetøy/saft
Plukke nyper (på høsten) og lage syltetøy/saft
Lære meg å plukke sopp!
Plukke ramsløk når det er i sesong
Bruke granskudd
Plukke einebær
Se om vi kan finne et område med hasselnøtter
Bruke rødkløver, både gress og blomst
Plukke meldestokk
Lage saft av geitrams

Hvis noen har noen tips er de hjertelig velkommen! Jeg ønsker å lære mer om det naturen har å gi av!

En varm helseklem fra
Herbolina

1 kommentar:

  1. Hei, så fin blogg du har og takk for din interesse angående Lirosas FOKUS. Du er velkommen til å bli med slik at vi sammen kan inspirere hverandre til et litt sunnere liv.
    Ha ei riktig fin uke:-)

    SvarSlett